Wednesday, July 05, 2006

'sakinah'

tetiba ja terjumpa sajak ke lagu ntah aku pun tak perasan tp mcm lagu kumpulan rock XPDC je,terfikir laks pasal 'sakinah' ni..sesaja ja nk entry benda ni kt cni...biar dia jd kenangan antara aku ngn kak bie...hehehe..pasal seseorg tur...takpela, biarlah rahsia...tp kisahnya penuh dgn tragis n tragik sekali...

betapa istimewanya 'sakinah' ni di matanya sehingga dia boleh terpikat n terpaut, mesti seorg yg penuh dgn sifat2 magik kot...entahlah aku pun tak tahu, tak pernah jmpa pun...

smga dia berbahagia...


SAKINAH
Asalnya
Memang dulu aku tak percaya
Sehingga ku jumpa Sakinah
Cinta boleh mencair segala
Biar keras bagai teras buana

Katakan cantik mana aku tak tergoda
Sehingga ku jumpa Sakinah
Pintu hati yang tertutup terbuka
Datang azam nak mengolah

Rancak dunia
Berlagu tipu daya
Mustaqim semula

Biarlah
Orang-orang macam aku bahagia
Orang-orang macam aku merdeka

Tutup mata
Buka mata Sakinah
Dalam lena
Dalam jaga Sakinah

Bila kenal Sakinah
Kenal diri siapa sebenar
Cairlah segalanya
Yang tinggal hanya benar
*(siapakah 'Sakinah'? damai, sejahtera, aman...bukankah 'DIA'?)

2 comments:

Anonymous said...

hehehe...sian org tu terkena dgn idha..
sibuk sgt k.bie 2 3 hr nie tk sempat masuk blog dan update blog sendiri pun

Anonymous said...

yela kak..
kecut jgk dibuatnya tp pandai2 control...
alhamdulillah..selamat..
yg kelakar...dia mcm nk cite tp sy takla push sgt cume dia ckp ade kena mengena dgn idup dia skrg...
tgh mencari hidayah...